Prototypy vozů Škoda

29. února 2008 v 13:41 |  prototypy vozů Škoda

Škoda 1500 V, typ 778

Čtyřdvéřový pětimístný užitkový vůz, motor vpředu a pohon zadních kol, na pravé straně vozu byly zadní boční posuvné dveře. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1498 cm³, vrtání 80 mm a zdvih 74,5 mm, komprese 9,0, karburátor Weber, výkon 63 kW (85 koní) při 5300 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2400 mm, vnější rozměry 4750x1880x1900 mm, hmotnost asi 1200 kg, maximální rychlost asi 130 km/h.
Jeden z prototypů uvažovaného nástupce vozu Škoda 1203. Vůz měl klasickou koncepci a motor z prototypu Škoda 720. Boční dveře byly posuvné, existovaly i prototypy v provedení dvoumístné dodávky bez proskleného nákladového prostoru. Prototypy vznikaly v první polovině sedmdesátých let.

Škoda 1100 GT - ÚVMV, ČSSR 1970
Dvoudvéřové dvoumístné kupé, prototyp sportovního vozu s upraveným motorem Škoda 110, motor vzadu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1140 cm³, vrtání 73 mm a zdvih 68 mm, komprese 12,0, dvojitý karburátor Weber, výkon 55 kW (75 koní) při 5750 ot/min, točivý moment 105 Nm při 4000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2200 mm, hmotnost 816 kg, maximální rychlost 175 km/h a zrychlení na stovku za 13,7 s.
Vůz Škoda 1100 GT byl vyvinut a postaven v Ústavu pro výzkum motorových vozidel v Praze roku 1970. Na výrobě se podílely Rudý Letov Praha a Karosa Vysoké Mýto. K pohonu byl použit upravený motor Škoda 110 Rallye.

MTX Roadster (Metalex)

Dvoudvéřový dvoumístný roadster, motor vpředu a pohon předních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1289 cm³, vrtání 75,5 mm, zdvih 72 mm, kompresní poměr 9,7, výkon 50 kW (68 koní) při 5500 ot/min, točivý moment 100 Nm při 3750 ot/min. Pětistupňová převodovka, rozvor 2450 mm, hmotnost 920 kg, maximální rychlost 150 km/h a zrychlení na stovku za 14 s.
Vůz vznikl přestavbou automobilu Škoda Favorit a byl malosériově vyráběn (197 ks) firmou MTX v letech 1991 až 1996. Zobrazený vůz byl zakoupen ve firmě MTX jako karoserie a byl zcela dotvořen v domácí dílně. Výr. č. 160.

Škoda 1202 STW

O tomto voze jsem si přečetl ve Světě Motorů. Motor :čtyř válec OHC, objem: 1221ccm. Největší výkon: 34,5KW .Převodovka: pohon zadních kol, čtyřstupnová převodovka, jednokotoučová suchá spojka. Karosérie: celokovová,ocelová verze: osobní STW, dodávka, sanita,pohřební, Pick-up. Provozní vlastnosti: max rychlost: 100km/h , spotřeba: 9,4l / 100km. V časopise SM52-53 2006. Krásný vůz i muj praděda ho měl. Fotky: STW a závodníraděda ho měl


Škoda VOS

Docela neznámý český automobil.VOS= Vládní obrněný speciál. Tohoto vozu byla vyrobena jen malá série, toto vozidlo využíval i Klement Gottwald.
se řidičem z boku
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 anonim anonim | 28. května 2008 v 19:43 | Reagovat

ty seš jasi do těch aut zažraný co ?? mno, ale máš tob husté!!

2 Užitkové vozy Užitkové vozy | Web | 11. května 2014 v 15:07 | Reagovat

1500V je krásný užitkový vůz. Super na něm je, že je pětimístný a má posuvné boční dveře. Na svojí dobu to byl moc pěkný stroj.

3 Jan Jan | E-mail | Web | 9. září 2015 v 10:03 | Reagovat

Pamatuji si na tyhle staré vozy, sloužily dobře. Pronájem dodávky Praha však dnes zastává velkou úlohu výpomoci, člověk není nucen si kupovat vůz, když si ho může vypůjčit http://www.dodavky-express.cz/

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama